Projektit

Osk Vild Music Companyn markkinointi / Krista Nupponen 6.10.2015

Osk VILD Music Company on osuuskunta, joka tarjoaa artisteille ja yhtyeille 360°-palveluja julkaisuihin sekä managerointiin liittyen. Lisäksi VILDin palvelu- ja tuotevalikoimaan kuuluu äänituotantoa sekä –suunnittelua, ääninäyttelijöitä sekä muita palveluja erilaisiin yritysmaailman tarpeisiin, kuten mainoksiin.

Markkinointiprojektini oli mielenkiintoinen ja antoisa – erilainen kuin monella muulla, sillä toiminta ja markkinointi on paljon pitkäjänteisempää eikä vain yksi tapahtuma tai tuotanto. Sosiaalisen median strategian luominen ei ole niin yksinkertaista kuin voisi luulla, vaan pitää ottaa huomioon erilaisten kohderyhmien toiminta, asiakkaan resurssit sekä omalta osaltaan myös eri musiikkimediat ja lisäksi artistin tai yhtyeen omat tavoitteet. Markkinointisuunnitelmaa tehtäessä kannattaa ottaa huomioon organisaation ja toimintaympäristön nykytila, sen tavoitteet sekä kartoittaa projektin tilannetta jatkuvasti. On hyvä myös osata sanoa tilaajalle ei, jos omasta mielestä jokin keino ei toimi ollenkaan kyseisessä toimintaympäristössä!